top of page

COMMUNICATIEVE VAARDIGHEDEN

Waarom Keulers Training?
* Licht, energiek en inspirerend
* Geen "one size fits all"
* Trainingen op maat
* Kleine groepen
*  Veel persoonlijke aandacht
* Vergroten van effectief gedrag
* aansluitend bij uw praktijk

Anchor 1

Of het nu naar de klant is, naar je collega's, naar de medewerkers of het management, wanneer je op een goede manier weet te communiceren versterk je het contact. Je kunt met je communicatie impact hebben op andere mensen; ze overtuigen, versterken, motiveren of helpen veranderen. Hoe er gecommuniceerd wordt binnen jouw organisatie en hoe je naar buiten communiceert, bepaalt in grote mate het succes van jouw organisatie.

 

* In hoeverre wordt er onderling goed samengewerkt?
* In hoeverre durft men elkaar feedback te geven?

* Hoe is het contact tussen het management en de medewerker?

* Is de sfeer veilig, zodat ook lastige zaken besproken kunnen worden?

Informatief interview

Effectief communiceren is een vaardigheid die je gewoon kunt leren. Je hebt hiervoor wel inzicht nodig in je eigen gedrag en hoe je dit kunt veranderen. Vanuit daar kun je je verschillende communicatieve vaardigheden eigen maken.

Onderwerpen op het gebied van communicatie.

Hieronder een greep uit de onderwerpen waar ik op train. De trainingen worden op maat gemaakt, zodat ze precies aansluiten bij jouw behoefte. Per onderwerp vind je een korte beschrijving, zodat je je een voorstelling kunt maken waar de workshop of training over kan gaan. Uiteraard gaat dit altijd in overleg.

Groepsbijeenkomst
  • Feedback geven en ontvangen

  • Geweldloos communiceren

  • Assertiviteit

  • Communicatie stijlen DISC

Feedback geven en ontvangen

  • Het belang en de pijn van feedback geven.

  • Ontdekken wat bij feedback geven werkt en wat niet werkt.

  • De belangrijkste ingrediënten van goede verbindende feedback.

  • Houding bij het geven van feedback.

  • Oefenen van het geven van feedback in eigen praktijk situaties.

  • De reactie van de ander opvangen.

  • Feedback ontvangen.

  • Jouw feedback naar een win-win resultaat!

Geweldloos Communiceren

  • Valkuilen t.a.v. communiceren.

  • Voordelen van Geweldloos communiceren.

  • In verbinding communiceren.

  • Ontdekken van verschil tussen waarnemen en oordelen.

  • Ontdekken en communiceren van eigen behoeften.

  • Helder aangeven wat je wilt.

  • Luisteren en andere moeilijke vaardigheden.

Assertiviteit
  • Waarom positief assertief zijn lastig is.

  • Eigen valkuilen en stijl ontdekken.

  • Vriendelijk "nee" zeggen.

  • Opkomen voor je mening en belangen.

  • Stevig blijven staan

  • De goede balans vinden.

  • Oefenen met casus uit de praktijk.

mensen Clapping
Communicatiestijlen DISC
  • Ontdekken eigen stijl van communiceren.

  • Stijlen van anderen herkennen.

  • Theorie DISC stijlen.

  • Ontdekken wat elke stijl nodig heeft.

  • Ontdekken hoe je het beste aan kunt sluiten bij andere stijlen.

  • Inzetten van kwaliteiten en omgaan met valkuilen in een team.

Geïnteresseerd in een "training op maat"? Neem dan contact met me op >>
bottom of page